20.12

Bara 4 dagar kvar till jul! 

Detta år har jag ännu heller inte riktigt förstått att det snart är jul... De senaste 12 åren har jag gått i skola före jul, och då har man alltid haft övningar till julfester och annat roligt program före julen. Men nu då jag har jobbat och dessutom varit på sjukledigt så är reklam på tv nästan enda jag sett av julen. Dessutom har lillajul varit en "högtid" jag har brukat fira på ett eller annat sätt för att få lite julstämning, men detta år var mitt röda gips enda julstämningen jag fick på lillajul. Hela lillajulshelgen låg jag på sjukhus.

Förra torsdagen var jag förstås på julshopping till Umeå, men då hann jag inte tänka på så mycket annat än att jag hade sjukt i händerna och var genomsvettig, så jag kan inte säga att jag njöt av julstämningen i stan, haha. Det var meningen att jag skulle köpa julklappar, men enda jag köpte julklapp åt var Baloo. Ett superfint halsband som jag länge kollat på, men inte idsat köpa pga att det varit så dyrt (så nu har baloo 3 nithalsband, haha) . Dessutom så köpte jag stövlar för 1600 sek, hups.. Men de var ett måste, SÅÅÅ fina!! Och så köpte jag ett par vinterridvantar från Hööks.

Baloos halsband <3

 

Parma 363719 MC ked kors

å stövlarna jag köpte..

 

Resten av julklapparna köpte jag i onsdags. Jag och Mathias for på finmiddag till Rax och efter det på julklappsshopping.

Ikväll har Vasaterminalen en egen liten julfest, vi ska och äta till Amarillo. Det ska bli roligt att göra något annat än ligga på soffan. På krog tänkte jag inte fara. Jag får inte stöda på mitt ben ännu, så det är för riskabelt att gå på kryckor alkoholpåverkad, då ja utan kryckor också brukar ha världens sjukaste fötter och vrist efter krogkvällar. Men nog skulle en barkväll locka efter 2 månader nästan nykter :)

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nora's

Rockabilly - You either love it, or you're wrong

RSS 2.0