Året som gått

Har varit lite oaktiv på bloggen igen, en vecka sedan jag bloggade sist, så nu kör jag på ordentligt :) På julafton var jag hos min moster, Mathias kom dit på kvällen. På juldagen for vi och åt till min mommo och moffa. Resten av dagarna har vi varit i garaget (jag bara i vägen). Mathias ska börja renovera Cadillac motorn så nu är den urlyft.
 

 

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?

Blev student + hobbyhandledare å hästskötare, flyttade officiellt hemifrån, köpt en Audi, kört Cadillac, sålt en bil (Volvon), haft ett brutet ben, varit på Power meet, det är ganska mycket då man börjar tänka efter!

studentfoto
@ Heidi Järvi

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jopp, inga godis!

3. Fick någon du känner barn?

Jag fick en till kusin i juli :)

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej, som tur! Och med nära anser jag en vars begravning jag far på.

5. Vilka länder besökte du?

Spanien, Fuengirola och Sverige, Umeå, Västerås, Hemavan.

6. Är det något du saknade 2013 som du vill ha 2014?

Nja, de skulle vara roligt med lite skola kanske :o 

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?

 29.10, då fick vi vår superlilla kissekatt <3

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?

 Samma som ovan!

9. Vilket var ditt största misstag?

Året har varit ett väldigt misstagslöst år, haha. 

10. Vilket var ditt bästa inköp?

Audin, utan tvekan. Volvon älskade jag över allt annat, men det började ta sjukt i plånboken att köra över 80km/dag med en bil som drog 10-12l/100km.. Audin e diesel och drar under 5l på landsväg :)

 

 

11. Vad spenderade du mest pengar på?

Bensin. 

12. Vad gjorde dig riktigt glad?

Att jag faktist fick min dubbelexamen.

 

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Min vrist har bråkat hela året, men nu fick jag den fixad!

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2013?

Oj, det var en svår fråga! Going to the Power meet är åtminstone en i och med att jag för första gången i mitt liv var på power meet detta år. Rännhola rockers har jag hört mycket på detta år, haha. Men oftast inser man vilka låtar som påminner om ett speciellt år först flera år efteråt.

Arne

15. Mådde du bättre eller sämre under 2013 än vad du gjort tidigare år?

Bättre, på alla sätt och vis. Första halvan av året var stressigt, men annors har jag mått bra.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?

Studentskrivningarna, men det är gjort nu.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?

TV och dator, som alltid.

18. Hur var din julafton?

Lugn och bra.

19. Blev du kär?

Nej, men jag har ju Mathias. :)

20. Vilket program har varit det bästa på tv?

Sons of Anarchy har jag blivit förälskad i.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?

Hatar är ett starkt ord. Jag har nog aldrig hatat någon måste jag säga.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?

Jag läser inte böcker.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?

Min stora musikalsika upptäckt gjorde jag då jag föddes, Rock'n'roll, haha ;)

24. Önskade du dig något som du fick?

Jo, en bas till bilen och det fick jag till studentpresent av mathias!

25. Önskade du dig något som du inte fick?

Det gör man alltid. Jag har inte ännu heller fått min 1969 shelby gt500 :(

26. Vilken var årets bästa film?

Jag är inte en filmmänniska och ett år är en lång tid, men en som jag minns är vuonna -85 som jag blev positivt överraskad av.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?

Hade kaffebjudning för hela halva släkten och på kvällen var jag en sväng till stan, men det slutade med två drinkar, en hotdog och att jag körde hem. 

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?

Hm, svår fråga. Den kan jag inte svara på. 

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?

Rock n roll, 1950-1960tal... Och december: Mjukisbyxor.

30. Vad fick dig att må bra?

Då jag gick på gym, man mår alltid bra efter att man gjort något. Stallet, Spanienresan (fast jag var sjuk), Sommaren.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?

Sugen? Det var nog ingen. Om int Mathias räknas som kändis (han sjöng ju i Rökiö rockers!)

32. Vem saknade du?

Mina föräldrar, broschan, Baloo och Nasse! Det är stort att flytta hemifrån, haha ;)

33. Vilken var din bästa månad?

Juni, Juli skulle jag säga.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?

Det finns det alltid.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?

Jag kommer förhoppningsvis börja studera igen. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Nora's

Rockabilly - You either love it, or you're wrong

RSS 2.0